אסטרטגיית המותג

יש הרואים באסטרטגיית המיתוג את כל התפיסה הרגשית והקוגניטיבית של הצרכנים בנוגע לחברה או למוצרים שלה כגון מחבת פנקייק ביתי, כמובן שיש אפשרות גם להתייחסות למוצר ספציפי או שירות ספציפי. הרגשות והעמדות הללו שאמורות להיות חיוביות נתפסות כנכסים העיקריים של בית העסק וככל שהם יהיו יותר איכותיים וחיוביים בין אם לכיוון של יוקרה או חיסכון, לכיוון של קלילות או רצינות הם יתרמו משמעותית בשורת הרווח של המוצר כפי שיודע כל מקדם אתרים או מפרסם בגוגל כמעט תמיד הטראפיק המשמעותי והאיכותי והממיר ביותר הוא זה שחיפש אחר שם החברה או מוצריה באופן ממוקד מראש, אלו הלקוחות שמגיעים עם מכוונות קנייה גבוהה מאוד ולכן כל התדמית שהניעה אותם לאותו רגע מכונן נתפסת כנכס של החברה.

יש אחרים הממוקדים יותר בסממנים חיצוניים של המותג כגון לוגו, סימן מסחרי, סלוגן או תשדיר פרסומת כזה או אחר שנחקק במוחו של הצרכן אך יש הרואים בכל אלו רק זהות מותגית בלבד ולא את אסטרטגיית המותג עצמו במהותה.

כל אלו הן תפיסות מתקדמות יותר ובשימוש של חברות ענק בעלות תקציבי שיווק משמעותיים המאפשרים להם לעסוק בתדמית מותגית, בנייתה וקידומה. למרבית העסקים הבינוניים והקטנים אין את היכולות, המשאבים או הרצון לעסוק בבניית אסטרטגיית מותג באופן זה. כמובן שהם מפסידים רבות משום שהנכסים המותגיים שלהם קטנים משמעותית אך יחד עם זאת יש להם כלים משלהם להצליח שיווקית בכל זאת כמו מסלול הלקוח המפורסם שבעסקים מבוססי שירות בנוי לרוב על הפרזנטור שהוא גם בעל העסק או המומחה המוביל שבתוכו.
לקריאה על מסלול הלקוח