אסטרטגיית שיווק

אחד התחומים המרכזיים בכל נושא השיווק הוא בניית האסטרטגיה, מכיוון שכאמור כולם רוצים למכור לכל העולם אך מוגבלים בזמן ובמשאבים ובעיקר בכסף אזי יש צורך בתכנון מאוד מדוייק ומדוקדק של מהלכי השיווק והפרסום שאמורים להביא את הלקוחות הפוטנציאליים לרכישה.

בין השלבים השונים שניתן למצוא בבניית כל אסטרטגייה עיסקית הוא בחינת הסביבה בה פועל בית העסק. כלומר מה עושים המתחרים, מה המחירים, מהי עוצמת התחרות, הרווחיות, גודל קהל היעד הפוטנציאלי וכדומה. לאחר שממפים היטב את הסביבה העסקית על הסכנות שבה וההזדמנויות אזי יש צורך בהגדרות מדוייקות מאוד של המטרות אליהם חותרים ושאותן רוצים להשיג. המטרות יחד עם ניתוח הסביבה שכוללת גם את הניתוח העצמי של בית העסק: מהן החוזקות שלו, מיהם הלקוחות הרווחיים ביותר שלו וכדומה, כל אלו אמורים להביא לזיקוק היעדים השיווקיים שאמורים כמו לעלות מאליהם עם הניתוח הקודם ולהתבהר מאוד כתוצאה מהתהליך שאותו ציינו לעיל.

לאחר שיש הגדרת יעדים וכנגזרת מהם גם הגדרת קהל היעד הספציפי הפוטנציאלי בעל הסבירות הגבוהה ביותר להצלחה ואולי אפשר להגדיר שניים או שלושה קהלים כאלו אם ממש מתקשים בתהליך אז אפשר להמשיך לשלב הבא שיש שיראו בו את גיבוש אסטרטגיית המותג או בשפה פשוטה יותר – מה הולכים לעשות תכלס כדי לשלוט ולהוביל את השוק?

 

המשך קריאה על אסטרטגיית המותג