מהפכת האינטרנט?

קיים דיון רחב במה בדיוק האינטרנט עשה מהפכה בעולם השיווקי? כלומר ניתן עדיין לראות בבאנרים המשך ישיר של הפרסום בפרינט או בטלוויזיה או לחלופין בדיוור אלקטרוני המשך לדיוור המסורתי בדואר רגיל. אז היכן בדיוק השינוי ובמה המהפכה אם בכלל?

יש שיגידו שבמדידה, המדידה באינטרנט הרבה יותר מדוייקת ומאפשרת לבדוק בפורטרוט את התוצאות של כל פעולה ופעולה. מומחי שיווק יאמרו לכם שבכל הקושר לפרסום מותגי ולא לפרסום מכוון פרפורמנס (ביצועים) בלבד הרי שעדיין קיים מחר גדול מאוד בין היכולת לפרסם לבין למדוד אפקטיביות וזאת למרות שחברות הענק ממציאות כל הזמן מדדים לבדיקת חשיפה או מיתוגיות.

האינטרנט גם פגע לא מעט בחברות הגדולות ובמאמצי השיווק שלהם. כאשר היה ערוץ טלוויזיה אחד מסחרי וערוץ רדיו אחד היה הרבה יותר פשוט לשטוף את המוח ולמתג מוצר כזה או אחר אך עם הופעת האינטרנט תשומת הלב והקשב של הצרכנים התפזר. מצד שני הפרסום הפך זול הרבה יותר במיוחד עם הופעת המובייל אך השאלה עד כמה הוא נותר אפקטיבי כפי שהיה? על שאלות אלו כנראה אנו נתקשה לענות אך האינטרנט ללא ספק היווה פלטפורמה אדירה לעסקים קטנים ובינוניים שיכולים לשווק ולפרסם את עצמם בתקציבים שפעם היו מאפשרים להם אולי לעשות פליירים. עסקים אלו יכולים עתה לנצל את כוחו של האינטרנט כדי לפרוץ קדימה ולשדרג את המערך השיווקי שלהם.