נתונים מעניינים על תעשיית טיפוח העור

השוק הגלובלי של טיפוח עור הגיע לקרוב למאה שלושים וחמישה מיליארד דולר בשנת 2018. מדובר על גידול של כשישים אחוזים בעשר השנים האחרונות. המוצרים המובילים בשוק טיפוח העור בארצות הברית היו תכשירים לניקוי פנים עם הכנסות של כמיליארד וחצי דולרים. מוצרי טיפוח העור אחראים על שישים אחוזים מהרווח הכולל של תעשיית היופי. העלייה מיוחסת לעליית החשיבות והמודעות לטיפוח העור בקרב אוכלוסיות גדולות יותר ויותר. פלח השוק הזה ממשיך לגדול באופן קבוע וגדל בחמישה אחוזים רק ברבעון הראשון של 2019 עם הכנסות של כמיליארד וחצי מיליארד דולר. מוצרי יופי טבעיים כגון שמפו ללא מלחים ומוצרי אנטי אייג'נג כגון קרם לחות לפנים, הם התורמים הגדולים ביותר לגידול במכירות של מוצרי טיפוח העור. פרוקטר וגמבל היא הבעלים של מותגים מובילים בתחום האנטי אייג'ינג שיצרו מכירות של כעשרה אחוזים מכלל השוק של האנטי אייג'ינג.

אחת האנקדוטות המעניינות שניתן למצוא בכתבה שהתפרסמה בCNN היא שמחצית מהשוק הקוריאני בנוי על מסיכות פנים. מדובר באחד השווקים המובילים בעולם מבחינת טיפוח וחצי ממנו מורכב ממוצרים של מסכות פנים בעלות של כמעט שבעה מיליארד דולר בשנה. נתונים ועובדות על תעשיות אחרות יכולים להאיר מימד נוסף על התעשיות שקשורות ליופי וטיפוח חיצוני. כך לדוגמא 80% מהאמריקאיות עושות שימוש במוצרי בישום שונים וכ60% מהגברים עושים שימוש במוצרים אלו בארצות הברית. אליזבת טיילור היתה הראשונה לבנות מותג משל עצמה בתעשייה בתחום הבישום בעוד שלאחרונה שמענו על האקזיט הענק של קיילי ג'נר קרדישיאן על המותג שלה עם קרוב ל600 מיליון דולר על פי הפרסומים. מדובר במיליארדית הצעירה ביותר בעולם שעשתה זאת בתחום האיפור עם דגש על מוצרים לשפתיים.

תעשיית טיפוח השיער מוכרת בכמעט 90 מליארד דולר גלובלית ועם צפי לגידול של שלושה אחוזים עד שנת בתוך השוק הזה לשמפו שמור המקום המכובד ביותר ועם צפי הגידול המשמעותי ביותר. נקודה טרנדית חדשה ששווה לשים לב אליה בשנים האחרונות היא השימוש בשמן קנאביס במוצרים שונים ובפתיחות של הצרכנים לשימוש בחומרים אלו. שמן קנאביס עושה חיל במוצרים לטיפול בקמטים, בתכשירים לטיפול באקנה ובמוצרי טיפוח עור אחרים.